در نظر ما شیعیان امام عصر در زمان غیبت هم یگانه رهبر الهی جهان و ملت های مسلمان است

در نظر ما شیعیان امام عصر در زمان غیبت هم یگانه رهبر الهی جهان و ملت های مسلمان است

این ویـژگی برای باور مندان به رهبری ایشان ثمراتی زیادی دارد ; همچنین تاثیر بسزایی در  عمق بخشی و وسعت دادن به امر پالایش جانهای مومنان توسط خداوند بز رگ است.


در نتیجه کسی که به رهبری امام زمان در زمان غیب دارد دارد ، ایمانش با توفیق الهی صیقل میابد و  با تعمیق اخلاص در وی به کمال می رسد. اثرات ایمان فرد به رهبری مهدوی ، به روشنی تمام در رفتارش منعکس می گردد و سر انجام منجر به عمل و جانفشانی و فداکاری خواهد شد . در حالی که به طور طبیعی کسی که ذهنش از این مفهوم خالی است ، کم تر به عمل فداکاری مبادرت می ورزد.

این بدان دلیل است که در ذهن مومنان ، مفهوم رهبری حضرت قائم با شماری از حقایق گره خورده است:

حقیقت اول : فرد مومن سربازی است که برای حرکت در راه خدا و اطاعت از دستورات رهبرش ( حضرت ولی عصر ) که همان عمل به 

" احکام اسلامی " است ، هدایت شده است. امام نماد و نماینده حقیقی اسلام است. بنابر این دستورات اسلام ، دستورات اوست و خواست پیغمبر است برای امتش ، خواست اوست.

حقیقت دوم : او در برابر امام هر چند به طور مستقیم ، مسئول و مورد محاسبه است ; او میداند که پیشوایش زنده و از کارهای او آگاه می باشد. پس سزاوار است با اعمال شایسته دل او را شاد نماید و با دوری از گناه  در برابرش شرمنده نگردد.

حقیقت سوم : درک غربت و مظلومیت این رهبر در زمان غیبت و نیز مظلومیت اسفناک بشریت که غیبت امامشان و عبور از دوران های ظلم و انحراف ، موجب بسیاری از ذلت ها و سرکوب آن ها شده است.

حقیقت چهارم : درک این موضوع که باید منتظر آن رهبر بود و ظهور وی و بر پایی دولت حق را در هر لحظه احتمال داد. بالطبع این حالت اقتضاء می کند که شخص در راه دین ، به اخلاص و ایمان و فداکاری اش عمق بخشد تا به گاه ظهور از نزدیکان حضرت امام عصر باشد و شایستگی کمک به او در راه اصلاح جهان پیدا نماید.

...و دیگر حقایقی که هر کدام از آن ها می تواند انگیزه ای قوی برای فرد مومن در راه تلاش و فداکاری بیشتر در خط اسلام صحیح باشد و این خود به طور طبیعی , موجب موفقیت بیشتر و سریع تر در امر پالایش درونی مومن توسط پروردگار است. و هیچ یک از این ثمرات ، بدون ایمان به رهبری امام مهدی (عج) و غیبت ایشان حاصل نمی شوذ

منبع

کتاب تاریخ پس از ظهور

نوشته : شهید سید محمد صدر





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ظهور امامت نشانها شرایط ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : جمعه 9 آذر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: